jak przygotować domowy świeży sok? Wyciskarki do soków, blendery i sokowirówki oferują nam bardzo wiele różnych możliwości, ale w zasadzie jakie to są konkretnie możliwości? Wielu z nas chce zmienić swoją dietę na zdecydowanie lepszą, tylko nie za bardzo wie, jak się do tego zabrać. Zaproponujmy kilka pomysłów. 

Sok z marchewki

Marchewka jest bardzo ceniona ze względu na dużą zawartość beta-karotenu, czyli witaminy A będącej znakomitym przeciwutleniaczem oraz regulatorem wielu mechanizmów związanych z naszym wzrokiem. Znajduje się w niej też wiele ważnych składników odżywczych i mikroelementów. Sok z marchwi polecany jest dla osób, które mają problemy z trawieniem lub chcą poprawić swoją odporność. Bardzo ważny jest dla osób z chorobą wieńcową, ponieważ ma wpływ na naczynia włosowate i małe tętnice, co w ich przypadku jest istotne. Warto ponadto wiedzieć, że dzięki niemu można poprawić wygląd włosów i paznokci.

Sok z kapusty

właściwości soku z kapusty Kapusta zawiera bardzo dużo witamin C i E oraz szereg innych witamin, które razem tworzą z tego warzywa potężne narzędzie do zwalczania wolnych rodników. Dzięki temu faktowi jest skuteczna w przeciwdziałaniu powstawaniu nowotworów, jak również jest w stanie w umiarkowany sposób ograniczać, a nawet w niewielkiej części cofać zmiany miażdżycowe w naczyniach krwionośnych. Są oczywiście różne rodzaje kapusty. Jeśli postawimy na kapustę włoską, uzyskamy najwięcej witaminy E, a z kapusty pekińskiej będziemy mieli sporo beta-karotenu. Ta ostatnia jest szczególnie interesująca, ponieważ znajduje się w niej lizyna, rzadki i bardzo korzystny dla nas aminokwas. Osoby z anemią powinny postawić na kapustę ze względu na dużą ilość żelaza.

Sok z rzepy

Rzepa jest mało popularna, ale duże ilości witamin C, PP oraz wszystkich witamin z grupy B powinny przemawiać za jej wyborem. Nie brakuje w niej także mikroelementów, na przykład siarki i jodu. U osób przeziębionych jej sok jest w stanie ograniczać kaszel, a osoby mające problem z kościami powinny z niej korzystać dla ich wzmocnienia. Trzeba wiedzieć, że ma właściwości moczopędne. Kłopot z nią polega na raczej umiarkowanie dobrym smaku, więc poleca się przygotowanie koktajlu: 1/2 kg rzepy, 1/2 kg marchwi, łyżeczka miodu.

Sok z pomidorów

zdrowy, domowy sok pomidorowy Soki pomidorowe są bardzo popularne wśród osób dbających o zdrowie ze względu na witaminę i PP. W pomidorach jest też dużo żelaza, a obecność witaminy C poprawia jej wchłanianie. W pomidorach jest dużo wody, dzięki czemu można z ich pomocą przyjąć bardzo dużo minerałów, w tym zwłaszcza cynku i miedzi. Po pomidory powinny przede wszystkim sięgać osoby dbające o wagę, ponieważ są one w stanie regulować przemianę materii. Ma to także wpływ na tarczycę, wątrobę i woreczek żółciowy. Dodatkowo, można wskazać na właściwości zbliżone do delikatnego antybiotyku. Pomidory najlepiej smakują na ostro, zwłaszcza w koktajlu z tabasco: 1/2 kg pomidorów, 1 średnie jabłko, 2 łodygi selera naciowego, 1/2 łyżeczki sosu tabasco, sól.

Sok z dyni

Dynia nie jest zbyt szeroko wykorzystywanym warzywem w naszym kraju, ale na całym świecie docenia się ogromną zawartość antyoksydantów w jej soku. Sok z buraków Nie za często podejrzewane o wysoką jakość warzywo jest w stanie przywracać równowagę kwasową w naszym organizmie. Jeśli ktoś nie ufa jego smakowi, może przygotować sobie koktajl: 30 dag buraków, 20 dag marchwi, 2 pomarańcze.